Abloy ja digitaalisuuden tuoma muutos

Digitalisaatio tarkoittaa suuria muutoksia perinteisissäkin yrityksissä. Miten digitaalisen murroksen pyörteissä voidaan pitää ihminen tekemisen keskiössä? Abloylla tätä on pohdittu niin omien työntekijöidemme, jakelijoidemme, asiakkaidemme kuin tuotteidemme käyttäjienkin näkökulmasta.

Nina johdattaa päivän aiheeseen ja kertoo digitalisaation vaikutuksista henkilöstön kehittämiseen mm. Abloy x IT koulutushankkeen kautta. Minna-Mari kertoo omista kokemuksistaan koulutusohjelmassa, jonka myötä hän on päätynyt vaihtamaan työtehtävää Abloyn sisällä. Miten asiakaspalvelun ammattilaisesta kuoriutui täysiverinen IT-velho ja mitä se vaati Minna-Marilta itseltään?

Katri ja Hinni puolestaan käyvät lyhyesti läpi erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, joiden avulla eri sidosryhmät on saatu osaksi tuotekehitystä. Jotta aihe ei jää turhan teoreettiseksi, on luvassa tarinoita käytännön asiakasymmärrystyöstä maailmalta ja lisäksi webinaarissa esitellään työn lopputuloksena syntynyt uusi lukitustuote.

Ajankohtaisissa webinaareissa tutustutaan monipuolisesti toimialamme aiheisiin alamme asiantuntijoiden kanssa. Lähetämme osallistumisohjeet ja linkin osallistujille lähempänä tapahtumaa. Kaikki #mimmitkoodaa-webinaarit tallennetaan ja kaikki tapahtumamme ovat maksuttomia kohderyhmällemme.

Voit esittää toiveita tulevista sisällöistä laittamalla meiliä osoitteeseen info@mimmitkoodaa.fi

Kouluttajat

Nina Hynninen

Nina Hynninen työskentelee Abloylla HR Business Partnerina. Nina on bisnespsykologi, jonka rooliin kuuluu johtajuuden ja organisaatiokulttuurin kehittäminen liiketoimintaa tukien. Hän uskoo, että mihin tahansa muutokseen tarvitaan yhdistelmä asiaosaamista, uteliasta innostusta, sekä jaettua inhimillisyyttä. Nina inspiroituu pitkän urapolun kulkeneista johtajamimmeistä, jotka tekevät työtä suurella sydämellä.

Työn vastapainona Nina viettää aikaa keittiössä, nukkuu päiväunia ja kasaa lukemattomia kirjapinoja pöytien kulmille.

Minna-Mari Simonen

Minna-Mari Simonen työskentelee Systems Analyst työtehtävässä IT-osastolla Abloylla. 23 vuotta Abloylla on tuonut kokemusta monipuolisesti erilaisista asiakaspalvelun tehtävistä. Digitaalisen murroksen pyörteissä vierivä kivi ei voi sammaloitua vaan ajan hermoilla pysyminen vaatii kokoajan itsensä kehittämistä.

Vapaa-ajallaan Minna-Mari harrastaa padelia ja erilaisia luovia kädentaitoja eri tekniikoilla. Viimeisimpinä työnä valmistui makrameetekniikalla pöllö.

Katri Saraste

Katri Saraste on asiakaskokemuksen kehittämisen asiantuntija, joka parinkymmenen ravintola-alalla vietetyn vuoden jälkeen toimii nyt palvelumuotoilijana Abloylla. Erilaisilla toimialoilla työskentely on laajentanut näkökulmia, lisännyt omaa ymmärrystä ja kasvattanut ammatillista osaamista esimerkiksi erilaisten palvelumuotoilun menetelmien oppimisen myötä.

Katrin mielestä palvelumuotoilijan tärkeimpiä taitoja ovat kyky kuunnella ja ymmärtää asiakkaita (ja käyttäjiä), kyky osallistaa ihmisiä ja kyky muodostaa kokonaiskuva. Omina supervoiminaan hän pitääkin empaattisuutta ja halua ymmärtää asiakkaan todellista arkea olettamusten sijaan. Vapaa-ajallaan Katri sulkee läppärin ja käy juoksemassa, koiran kanssa metsälenkillä tai remontoi taloa.

Hinni Ollila

Hinni Ollila vetää Program Managerina ASSA ABLOYssa kriittisen infrastuktuurin digitaalisia lukitusratkaisuja. Parasta työssä on yhdistää maailmanluokan lukitusosaaminen moderniin ohjelmistokehitykseen, jotta meille jokaiselle elintärkeät yhteiskunnan toiminnot voidaan turvata niin normaali- kuin poikkeusoloissakin. Aikaisemmissa työrooleissan hän on työskennellyt parantaakseen tietoliikennelaitteistojen hallintaa, luotettavuutta ja sujuvuutta ohjelmistojen ja palveluiden avulla.

Vapaa-ajallaan Hinni juoksee ja kokoaa palapelejä, kunnes pandemiatilanne rauhoittuu ja cheerleadingin valmentaminen ja kansainvälinen tuomarointi on taas mahdollista.

This training is brought to you by: