Tervetuloa mukaan ja suuri kiitos siitä, että haluatte jakaa osaamistanne sekä aikaanne kanssamme. Mimmit koodaa -ohjelman tavoitteena on diversiteetin ja osaajien kasvattaminen toimialallamme. Ohjelman pitkäaikaisena tavoitteena on antaa tuleville sukupolville tasa-arvoinen mahdollisuus opiskella ja menestyä IT-alalla sukupuolesta riippumatta.

Tapahtumissamme tarjoamme helposti ymmärrettävää sekä sukupuoli-, koodari- ja teknologiastereotypioita kumoavaa sisältöä, joka innostaa oppimaan uutta ja auttaa hyödyntämään softaa omalla työuralla.

Tapahtuman hashtag:
#MimmitKoodaa

(Huomioithan häsissä saavutettavuuden: Lukuohjelmia varten jokainen erillinen sana isolla alkukirjaimella.)

* Englanninkieliset ohjeet tulossa *

Deadlinet

Mimmit Koodaa launch

Apua saa aina osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

30.9.
Otsikoiden ja puheenvuoron kuvaustekstin, puhujaesittelyn toimittaminen. Puhujan kuva 1×1 muodossa.

Viikot 42-43
Virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään viikon 43 alussa.

Brella mahdollistaa virtuaaliständin rakentamisen itse. Pyydä oikeus sponsor paneliin: info@mimmitkoodaa.fi ja kerro samalla käyttäjien sähköpostit.

Kirjautumissivu: sponsor.brella.io/events

Ohjeita ständin rakentamiseen alempana
Apuja saat myös info@mimmitkoodaa.fi, milja@mimmitkoodaa.fi & sanna@mimmitkoodaa.fi. Laita aina infon meili mukaan viesteihin.


4.11. ❗️
TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
❗️

7.11.
Puhujien esitysmateriaalit.

Kirjautumissivu: sponsor.brella.io/events

Pyydä oikeus sponsor paneliin: info@mimmitkoodaa.fi ja kerro samalla käyttäjien sähköpostit.

Brellan virtuaaliständit vastaavat esimerkiksi yrityksen omaa paikkaa yleisessä messukeskuksessa – kaikki on vain virtuaalista.

Virtuaaliständi muodostuu karusellista, esittelytekstistä, linkeistä, chatista ja yritysedustajien Brella-profiileista.

Vieraat pääsevät tapahtuma-alustalle viikkoa ennen tapahtumaa. Näin mahdollistamme, että kaikki vieraat ehtivät tutustua yritysständien sisältöihin jo ennakkoon.

Virtuaaliständin kuvausteksti
Esittelytekstiin kannattaa panostaa. Sitä voi muokata otsikoiden, linkkien, kuvien ja emojien avulla – suosittelemme vahvasti, että teette siitä teidän näköisen. Tässä kohtaa enemmän on aina enemmän. Esittelytekstin linkkien lisäksi on myös mahdollista liittää somelinkkejä virtuaaliständille.

Kuvaustekstissä kannattaa esitellä kuvin virtuaaliständillä päivystävät henkilöt. Tämä vaihtoehto on vieraalle kasvotonta chattia miellyttävämpi kokemus.

Linkit
Website, Twitter, Facebook, LinkedIn.

Karuselli
Virtuaaliständissä on ylimpänä karuselli, johon saatte lisättyä still-kuvia, videolinkkejä tai upotettavia sivuja oman valintanne mukaan.

Karuselliin voi laittaa kuvia tai upotettavia videoita ja sivuja. Karusellin ensimmäinen kuva näkyy yleisölle ensimmäisenä – tähän kuvaan kannattaa panostaa ja siinä kannattaa olla hymyileviä henkilöitä ja esimerkiksi tervehdys. Muut karusellista löytyvät asiat löytyvät klikkaamalla oikeassa reunassa näkyvää nappia.

Karuselli on Iframe, eli siihen tulevat tuotteet tulisivat olla kuvia tai embeddable (upotettavia) linkkejä. Tiedostot voivat olla: png, jpg, jpge, gif. / ratio-koko: 16:9 (1 920 × 1 080 pikseliä).

Videot esim. YouTube/Vimeo.

Chat
Virtuaaliständin chat löytyy ständin reunasta. Voitte pitää virtuaaliständillänne chattia auki koko päivän ajan tai pitää sen kiinni. Jos chatissa on päivystäjä vain tietyn osaa päivästä, ilmoitattehan siitä selkeästi virtuaaliständinne kuvaustekstissä.

Chat-sidebar
Ständin chatiin on mahdollista lisätä upotettavia linkkejä, kuten saitteja, uutiskirjeen tilauslomake tai esimerkiksi arvonta – JOS koette sen tuovan lisäarvoa tai auttavan esimerkiksi rekryissä!

LINKKIEN OLTAVA UPOTETTAVIA. Moni yritys on myös estänyt muun muassa oman nettisivunsa upottamisen toisen nettisivun sisään, joten tämä kannattaa huomioida. Sli.do, Google Formit toimii. Mikäli yrityksenne ei saa käyttää Googlen tuotteita, voimme hoitaa linkit puolestanne.

Ständiohjelman markkinointi ja ohjelma-aikataulu
Ständinne sisällöistä ja ohjelmasta julkaistaan tiedot ohjelmakarttaan, joten keräättehän ständille lyhyet kuvaustekstit sekä esiintyjien/hostien esittelyt hyvissä ajoin.

Kahvihuoneet Brellassa ovat tarkoitettu kohtaamista ja jutustelua varten. Se on vähän kuin Zoom-palaveri ilman väsynyttä tunnelmaa. Kahvihuoneessa pääsette määrittelemään huoneen aiheen ja yhteisömme jäsenet puolestaan pääsevät tutustumaan teihin matalalla kynnyksellä. Kannustamme kokeilukultturiin ja mahdollisista sisällöistä pyritään markkinoimaan ajoissa ja tarpeeksi laajasti.

Tämä on loistava tilaisuus esimerkiksi hyödyntää olemassa olevia rekryjä tai viedä eteenpäin sitä kuvaa, josta toivotte yleisön teidät tunnistavan!

Voitte toteuttaa kahvihuoneen/-huoneet resurssienne mukaisesti päivän aikana. Toivottu kesto yhdelle kahvihuoneelle on noin 15 minuuttia. Voitte luoda myös kahvihuoneelle oman kansikuvan (16:9 ratio, JPEG tai PNG) ja lähettää sen osoitteeseen info@mimmitkoodaa.fi

Ole nopea ja varaa paikkasi varauslistasta – parhaat ajat menevät ensin!

Puhujille

TAPAHTUMASIVU JA MARKKINOINTI

Tamminen ja Vainio Solita mimmit koodaa tapahtumassa

Tarvitsemme teiltä mahdollisimman pian puheenvuoron otsikon, kuvaustekstin, oman bion, kasvokuvan ja somelinkit (Instagram/Twitter/LinkedIn).

Puheenvuoronne kuvaustekstiä kirjoittaessasi huomioikaa, että se teksti määrittelee haluaako kuulija saapua kuuntelemaan sinua. Kerro hänelle mitä aiot hänelle opettaa ja kertoa, mitä hän hyötyy puheenvuorostasi. Vain sinä voit kuvailla hänelle, miksi hänen kannattaa lahjoittaa sinulle aikaansa, sinä olet oman puheenvuorosi paras asiantuntija.

Tallennus ja blogi
Jokainen puheenvuoro tallennetaan YouTubeen. Mikäli haluat kirjoittaa puheenvuorostasi blogipostauksen tai lyhyen intron, otamme sen vastaan enemmän kuin ilomielin. Nämä kaikki lähetetään 10 000 hengen postituslistallemme ja jaetaan somessa useita kanavia pitkin.

Materiaaleista
Huomioikaa, että yleisö seuraa tapahtumaa näytöltä tai jopa kännykältä. Näin ollen materiaalien on hyvä olla ennemmin visuaalisia. Mikäli haluatte toimittaa materiaalit yleisölle, voi niistä tehdä yksityiskohtaisemmat. Välitämme ne tallenteen yhteydessä.

Materiaalit tarkistetaan tuotantoyhtiön toimesta sekä yhdistetään, jotta yleisö saa saumattoman kokemuksen. Olkaa ystävällisiä ja pyrkikää noudattamaan annettuja deadlineja, jotta voimme taata teknisesti parhaan mahdollisen lopputuloksen.

  • Powerpoint 16:9.
  • Fonttipaketit meille ladattavaksi.
  • info@mimmitkoodaa.fi

Olkaa ystävällisiä ja nimetkää materiaalit omalla nimellänne ja yrityksellä nimettynä.

  • Materiaalit lähetetään info@mimmitkoodaa.fi
  • Lisätietoja materiaaleista antaa info@mimmitkoodaa.fi

Puhujille

TAPAHTUMAPÄIVÄNÄ

Puheenvuoron kuvaus.

Puhujien on hyvä saapua paikalle viimeistään puolta tuntia ennen omaa puheenvuoron alkamisajankohtaa. Teidät ohjataan aulasta tilaan, jossa voitte vaihtaa vaatteet, siistiä meikkiä, saatte juotavaa, jne.

Odottaessanne vuoroanne näette edellisen puhujan tilassa olevalta näytöltä. Kamera vaihtelee puhujan ja esitysmateriaalien välillä.

Lunttilaput
On enemmän kuin ok ottaa mukaan paperiset tai tabletilla olevat lunttilaput mukaan. Paperiset laput voidaan liimata puhujakorteille (A6 koko) ennen puheenvuoroasi.

Teidät noudetaan studiotilaan 15 minuuttia ennen puheenvuoronne alkua. Puheenvuorojen välissä on ns. katkotunniste, jonka aikana edellinen puhuja poistuu ja seuraava saapuu.

Screenit
Puheenvuoronne aikana näette omat materiaalinne sekä kellon, joka näyttää kuluneen ja jäljellä olevan ajan. Viimeiset viisi minuuttia kello juoksee punaisella.

Sairastapaukset
Sairastapauksissa puheenvuoro siirretään esimerkiksi perjantai-webinaariin omaksi kokonaisuudekseen.

PAIKALLA ON KUVAAJA TALTIOIMASSA TÄTÄ PÄIVÄÄ.

Kaikkien puhujien kanssa sovitaan sparrailuhetki, joka on (kaikella rakkaudella) pakollinen ja auttaa ymmärtämään, miten yleisö saa puheenvuorostanne irti mahdollisimman parhaan hyödyn. Hetkessä käydään läpi yleisön demografiaa sekä tapahtuman tavoitteita.

Osoitteet ja tärkeät yhteystiedot

Miljan tavoittaa tapahtumapäivänä vain yhteyshenkilöiden kautta.

Kuvauspaikan osoite:

Sisters Inc. (Tapahtumatalo Bank), Unioninkatu 20-22, Helsinki

Tarkemmat ohjeet

Aulasta ohjataan oikeaan paikkaan.

Yhteyshenkilöt tapahtumapäivänä:

Sanna Hyvönen +358 44 491 5828

Paula Lindvall +358 44 302 1979

 

Virtuaalialusta

Virtuaalitapahtuma-alusta on suomalaista softaa Jyväskylästä ja jo pitkään tapahtumissamme käytetty Brella. Alusta on Slushin, Arctic15; Nordic Business Forumin jne. kävijöille entuudestaan tuttu.

Kaikki tapahtumaan osallistuvat luovat oman Brella-tunnuksen virtuaalitapahtumaa varten. Maksimirajaa ei ole määritelty, vaan yritysedustajia voi olla paikalla yrityksen resurssien mukaisesti.

Tunnus Brellassa

Tunnusta tehdessä oma profiili linkittyy automaattisesti virtuaaliständille, jos yritys-kohtaan laittaa täsmälleen saman nimen mitä virtuaaliständiltä löytyy. Tässä kannattaa huomioida ylimääräiset välilyönnit (yms) merkit.

Tunnusta luodessa kannattaa laittaa verkostoituminen päälle, jotta näytte oikein yrityksenne virtuaaliständillä. Jos verkostoituminen on kiinni, näytte ständillä yleisenä harmaana profiilina.

Kirjoitattehan myös itsestänne kuvaavan tekstin (vaikka parilla lauseella), jotta olette lähestyttämävämpiä. Muussa tapauksessa esittelynne tilalla on yleinen “Hi! I would like to meet new people at this event.” teksti.

Kannustamme kumppaneitamme sekä puhujiamme luomaan julkisen profiilin ja muokkaamaan sitä persoonalliseksi, tämäkin vaikuttaa yritysimagoon. Lisätkää myös somelinkit verkostoitumista varten.